5 sfaturi pentru munca de acasă: eficiență și dedicație

Între eficientă și profesionalism, muncă de acasă este o binecuvântare pentru mii de români!

Coronavirusul a schimbat piața muncii din întreaga lume. Izolarea reprezintă o metodă eficientă de a opri răspândirea virusului. Nimeni nu a vrut ca un astfel de scenariu de film, având intriga pandemia, să devină realitate. Totuși, acest lucru s-a întâmplat și trebuie să respectăm recomandările autoritățile. Acesta este cel mai bun mod de a contribui activ la oprirea acestui virus, care ne amenință sănătatea și stabilitatea financiară și emoțională. Sunt foarte multe firme care au permis angajaților să lucreze de acasă în această perioadă dificilă.

Trecerea de la munca la birou la cea acasă, poate veni cu multe provocări, unele chiar neașteptate. Totuși, dacă vă organizați timpul corect și creați un mediu de lucru dedicat, devine puțîn mai ușor să vă îndepliniți taskurile. Într-un mediu familiar, tindem să fim prea confortabili. Dacă nu ați mai lucrat acasă, atunci sigur o să întâmpinați ceva dificultăți, însă trebuie să treceți peste ele. Ne gândim la faptul că urmează să stăm mai mult timp în casă și este indicat să facem fiecare pas cu încredere. Răbdarea poate fi de real ajutor, mai ales că o să dureze câteva zile până ce noua paradigmă de lucru întră în normal.

Munca de acasă poate deveni o bucurie, mai ales dacă suntem dedicați proiectelor și atenți la fiecare lucru pe care-l facem. Noi suntem obișnuiți cu flexibilitatea muncii, mai ales în dinamica industriei rent a car. Așa că uneori am avut oportunitatea de a petrece timp acasă, în fața calculatorului, pentru a servi nevoile clienților. Am putut dezvoltă un sistem care mereu ne-a ajutat să lucrăm mai bine de acasă. Nu întâmpinăm întârzieri sau distracțîi de moment, care să ne afecteze capacitatea de a termina proiectele la timp.

Photo credit: Ionuț Dușmanu

5 sfaturi pentru munca de acasă: cum să lucrăm mai ușor?

Fiecare zi vine cu o nouă provocare, mai ales în timpul coronavirus, o pandemie care a reușit într-un timp relativ scurt să ne afecteze viață. Dacă suntem nevoiți să lucrăm de acasă, atunci nu strică să avem un loc dedicat muncii. Așa că putem transforma biroul de acasă într-un spațiu lipsit de influențele distracției normale. Știm că nu este tocmai ușor să facem acest lucru, mai ales dacă avem în grijă copilași mici care mereu trag de noi să le acordăm atenție. Trebuie să găsim un sistem care să includă grija pentru cei mici dar și atenția necesară pentru săvârșirea taskurilor fără greșeli. Dacă avem alături un partener, acesta poate prelua muncă de a îngriji copilul. După ce ați creat un spațiu dedicat muncii, devine puțîn mai ușor să deschideți calculatorul și să începeți treaba.

1. Încercați să dezvoltați un mindset de lucru

Atunci când lucrăm de acasă, mindsetul este esențial pentru a da randament. Ușor dar sigur, cultivăm o mentalitate de lucru, aplicată într-un mediu atât de familiar. Siguranță și confortul de casă vor contribui simțitor la dezvoltarea unei mentalități productive. Așa că este important să avem mintea pregătită de lucru. Noi când ajungem în făță calculatorului intrăm în mod de lucru. Punem în fundal o muzică de lucru, fie chillout, meditație sau relaxare (sunt foarte multe clipuri de acest gen pe YouTube), și începeți munca. Puteți face mici pauze pentru gustări și necesități la baie.

2. Exerciții fizice în pauzele de lucru

Pentru a fi cât mai eficienți la muncă, fie în programare, scriere de conținut, editare de clipuri video sau grafică, stăm conectați la PC multe ore, ceea ce nu este tocmai bine pentru corp. Pentru a limita efectele negative ale sedentarismului asupra corpului, este indicat să facem mișcare. Noi încercăm să facem mici pauze de 5 – 10 minute, în care alternam gimnastică cu flotari, genoflexiuni și gantere. Simțim cum revitalizăm mintea și gândurile devin puțîn mai lucide.

Acum nu mai putem merge la sala de fitness, pentru a ne desfășura activitățile normale, așa că trebuie să le facem acasă. Utilizăm cu încredere ganterele pentru a ne fortifică mușchii. Recomandarea noastră este să utilizați cu încredere YouTube pentru a găsi sesiuni de antrenament. Sunt mulți experți de fitness care își împărtășesc expertiză cu oamenii. Profitați de aceste clipuri pentru a vă menține sănătatea la un nivel optim.

3. Organizarea bate-o vină!

Timpul poate fi de partea noastră, dacă suntem bine organizați și nu lăsăm lucrurile la voia întâmplării. Biroul organizat așa cum trebuie, cu elementele necesare lucrului aproape, ne poate oferi imboldul necesar pentru a munci mai eficient. Nimeni nu vrea să piardă timp căutând documente sau notițe despre tot felul de taskuri. Pe lângă curățenia fizică de la birou, am putea face același lucru și cu cea din calculator. Orice minut câștigat ne aduce mai aproape de realizare obiectivelor. Așadar, acordați o atenție sporită și ordinii digitale.

4. Confort, siguranță și apartenența!

Am tot văzut în ultima vreme că unele persoane recomandă în articolele lor despre muncă acasă, un dress code serios. Nu suntem de acord cu aserțiunea că seriozitatea vine din urmă adoptării unei simt fashion office. Din contra! Confortul este esențial pentru că muncă să se desfășoare corect, mai ales că vorbim de un mediu total nou. Putem fi îmbrăcăți casual și dacă trebuie să participăm la o conferință video cu cineva important din echipa, îmbrăcăm o cămașă.

Având în vedere circumstanțele speciale ale muncii de la domiciliu, cei care o adopta pentru prima oară au nevoie de libertate pentru a se exprimă așa cum se cuvine. În acest sens, noi adoptăm un stil casual pentru fiecare sesiune de lucru. Siguranță mediului de lucru este dată în mare măsură de disponibilitatea lucrurilor esențiale pentru desfășurarea activitățîi: laptop, birou, monitor, tastatură suplimentară, mouse, imprimantă, scanner și altele. Atunci când ne referim la apartenența față de locul de muncă, ar fi util să folosiți fidelitatea fată de firma pentru a fi cât mai serioși.

5. Profesionalism

Fie că suntem la birou cu managerul strigând în urechi „fă aia și aia și aia” sau acasă fără el, profesionalismul rămâne ghid util. Fiecare firma are propia politică de implicare a angajaților în actul muncii. Unii au încredere în angajați și îi lasă să muncească în liniște, pe când alții controlează totul. Sperăm că cei care citesc acest articol mizează pe încredere și liniște. Micro-managementul nu a adus rezultate bune nicăieri, doar stres și anxietate. Aveți grijă să vă hidratați. Este important să beți apă, ceai sau cafea.

În această perioadă grea pentru afacerile românești și nu numai, trebuie să dăm dovadă de flexibilitate, curaj și determinare. Nu o să fie ușor și sperăm că după criză să ne regăsim sănătoși și puternici. Rămâne să vedem cum o să treacă România peste acest moment dificil! Vă urăm sănătate și să treceți cu bine peste criză!