Transfagarasanul, drumul munţilor somnoroşi

Transfagarasanul, mai mult decât un simplu drum

autobocaEuropa ne oferă multe locuri de vizitat, unele naturale şi altele făcute de om. Dintre numeroasele locuri de vizitat din România, Transfagarasanul reprezintă o gură de aer în peisajul montan autentic. În fiecare an, un număr semnificativ de turişti, străini şi romani, traversează Transfagarasanul pentru a se bucura de munţii Făgăraş. Cei care au parcurs acest drum, au rămas impresionaţi de ce au văzut.

Conform ultimelor testimoniale scrise de turişti se pare că Transfagarasanul este mai mult decât un simplu drum. Situat la o altitudine de 2042 de metri, drumul traversează munţii Făgăraş şi uneşte Ardealul de Muntenia. Aventura montană oferită de Transfagarasan este sublimă şi electrizantă. Prezenţa munţilor face că fiecare moment să fie deosebit, demn de împărţit cu prietenii şi membrii familiei! De ce nu trebuie să rataţi Transfagarasanul? În rândurile următoare o să detaliem câteva lucruri despre această frumoasă destinaţie!

Locul preferat al multor romani care apreciază natura în starea ei pură, Transfagarasanul are două benzi cu o lungime totală de 92 de kilometri. Pe această lungime se află numeroase serpentine care obliga şoferii să-şi conducă maşinile cu 35 sau 40 de kilometri la oră. Trebuie adoptată o precauţie în abordarea acestui drum. Nivelul ridicat al dificultăţii impune o atenţie sporită la condiţiile de drum existente. De asemenea, traseul are 27 de viaducte şi poduri care sporesc nivelul adrenalinei! În acelaşi timp, Transfagaranul are şi cel mai lung tunel din România care începe la Capra şi se termină la Bălea Lac. Acest tunel străbate muntele Paltinul şi are o distanţă de 887 metri! Din acest motiv mulţi spun despre acest loc că este un străjer al sentimentelor frumoase, al stărilor de linişte şi de calm. Nu putem să-i contrazicem având în vedere libertatea spiritului care poate fi simţită din plin la fiecare pas.

Mulţi cataloghează Transfagarasanul drept o aventură sublimă care-şi merit titlul de cel mai frumos drum montan din Europa! Vă recomandăm să parcurgeţi aceasta şosea venind dinspre judeţul Argeş, mai precis din localitatea Arefu. De aici până în localitatea Cărţişoara, drumul ghidează călătorii într-o aventură deosebită, menită să încânte spiritul şi să mângâie sufletul. Peisajul este ancorat undeva în zona terestră a divinităţi, dar să aveţi atenţie la serpentine. De multe ori ele reprezintă o provocare, atât pentru şoferi cât şi pentru maşini.

masina inchirieri romaniaDin cauza acestei dificultăţi sporite a carosabilului completată de condiţii meteorologice schimbătoare, Transfagarasanul este deschis doar câteva luni în fiecare an. În mare parte drumul poate fi parcurs începând cu luna iulie până în octombrie. Însă merita să vă ancoraţi într-o astfel de drumeţie! Care sunt principalele obiective turistice din zonă? Pe parcursul călătoriei aveţi posibilitatea să vizitaţi lacul şi barajul Vidraru, lacul glaciar Bălea, cetatea Poenari şi cascada Bălea. Aceste daruri ale naturii merită să fie vizitate alături de prieteni sau familie.

Cum a fost construit Transfagarasanul?

Având în vedere altitudinea la care a fost construită şoseaua, a durat ceva până când lucrările s-au terminat. Între anii 1970 şi 1974 Transfagarasanul a fost construit, cu multă migală şi atenţie, de către ingineri şi muncitori pricepuţi. Pentru cei 92 de kilometri de şosea s-au folosit aproximativ 3 milioane de tone de rocă. De altfel, au fost făcute în jur de 830 de lucrări transversale şi peste 290.000 de metri cubi de zidărie, pentru a conferi stabilitate drumului.

Acum să vorbim puţin peste cea mai dificilă parte a traseului: tunelul Capra – Bălea. Pentru realizarea tunelului s-au folosit aproape 41.000 de metri cubi de rocă, 20 tone de dinamită, 89 tone de oţel beton, 3.573 tone de ciment, 4.100 metri liniari de ţeavă, şi multe alte. În timpul construcţiei, se pare că mulţi de minerii însărcinaţi cu plasarea dinamitei se ţineau unii de alţii pentru a nu fi luaţi de vijelie.

O altă poveste despre această construcţie îl are în centrul acţiunii pe un călugăr numit Nectarie. Se pare că după ce construcţia a fost terminată, acest călugăr s-a urcat în maşină sa, un Trabant, până la Capra unde a fost surprins de o ninsoare năprasnică. Pentru a scăpa cu viaţa, el s-a aruncat din maşină pe zăpadă şi apoi s-a adăpostit în tunel. Maşina a fost găsită ulterior după ce s-a topit zăpada. Multe persoane îşi aleg o maşină de închiriat pentru vacanţă şi pornesc uşor spre Transfagarasan. Mirajul legendelor dar şi frumuseţea peisajului fac ca mulţi turişti să revină în această zonă.

În ultimii ani, din ce în ce mai mulţi străini vin să se simtă bine la Winter Park. Începând cu anul 2006 când a fost inaugurat acest park la 2040 de metri altitudine, numărul turiştilor a crescut semnificativ. Aici se află singurul hotel de gheaţă din Europa de Est, situat foarte aproape de cabana Bălea. De altfel, aproape de hotel se afla şi un patinoar şi o biserică de gheaţă, atent sculptate de maeştrii ai gheţii. Totuşi, aşa cum probabil bănuiţi, acest tip de hotel nu dispune de căldură. Trebuie să aveţi la voi fulare, geci groase şi mănuşi ca să nu răciţi! De asemenea, camerele în fiecare an sunt diferite, adoptând o nouă temă pe placul turiştilor. Pentru a vă caza la acest hotel trebuie să vă grăbiţi deoarece în general sunt disponibile cam 10 camere, cu pat matrimonial. Totuşi puteţi opta chiar şi pentru cele 3 igluri din apropiere. Acestea au fiecare câte un pat dublu. Fiecare pat este construit din blocuri mari de gheaţă, acoperite de paturi speciale pentru confort.

Vizitat şi de reporterii de la BBC, acest hotel atrage în fiecare an numeroşi turişti! Cât costă o astfel de şedere? Nu mult! Dacă doriţi să petreceţi o noapte în acest hotel atunci trebuie să plătiţi aproximativ 150 lei. Cei mici (6-15 ani) au parte de o reducere de aproximativ 50%. Scos parcă din filmul „Frozen” şi clădit pe meleagurile româneşti acest hotel este cu adevărat deosebit şi merită atenţia oricărui împătimit de munte!

Surse: Wikipedia