Sighișoara, un municipiu care te seduce treptat!

Fericire turistică în Sighișoara!

După luni stresante, cu atât de mult negativism și senzațional prezentat la rang de Breaking News la televizor, simțim nevoia de a ne deconecta total. Așa că începem să căutăm locuri ferite de presiunea orașului și a mass-mediei. România ne oferă șansa de a descoperi o sumedenie de locații faine, care pun accent pe istorie, cultură, artă sau natură.

Românii vor să se bucure de experiențe plăcute, menite să-i întărească pentru provocări viitoare. Mai nou, fiecare lună vine cu situații inedite, la care trebuie să răspundem într-un mod curajos. Dacă începutul pandemiei a fost acompaniat de teamă și panică, acum lucrurile s-au stabilizat.

Suntem vigilenți și prudenți însă parcă ne bucurăm mai mult de viață. Dorim să ieșim din status-quo-ul fricii și să ne ancorăm în liniște și stabilitate emoțională. Din acest motiv și nu numai, mulți români vor să călătorească prin țară. Așa am făcut și noi.

Photo credit: Dusmanu Ionut

În septembrie 2020, am ales să parcurgem peste 1000 de kilometri din România. În timpul acestei călătorii, am putut lua contact cu spiritul autentic românesc. Satele și orașele din Transilvănia au un spirit aparte. Pe măsură ce le străbați cu mașină sau pe jos, simți că te afli într-o zonă specială a României.

Dacă în articolul precedent am vizitat împreună orașul Sibiu, de această dată o să facem un popas în Sighișoara. Drumul de la Sibiu la Sighișoara a fost destul de bun, cel puțîn până la un punct. După ce am parcurs Transfăgărășanul, am ales drumul direct către Sighișoara, dar atunci când am ajuns la Agnita, am ignorat recomandarea Waze de a face stânga și am făcut dreapta. Greșeală. De ce? Nu știam că drumul de la Agnita la Sighișoara este în curs de modernizare.

Așa că a trebuit să îndurăm un drum lung de 43 de kilometri cu gropi, pietriș și utilaje de construcție. A fost destul de greu să parcurgem acest drum, care parcă nu se mai termină. Atunci când am ajuns în Sighișoara, parcă ne-am luminat complet la față. Un drum prost, fie el în cosntructie și reparație, te termină. Pff, ce bine că am trecut fără incidente prin el. Noi vă recomandăm să evitați acest drum. Nu merită să treceți prin această experiență. Nu este tocmai plăcută.

Bun venit la Sighișoara!

Unul din cele mai frumoase orașe din România este Sighișoara. De fiecare dată când ajungem aici, simțim că pășim înapoi în trecut, ceea ce este extraordinar. Ce experiență minunată! Am avut parte  și de o surpriză plăcută în Sighișoara. Atunci când ne-am cazat la hotelul Central Park, Sighișoara (pe care-l recomandăm din toată inima), am avut plăcerea de a îl întâlni pe Charlie Ottley, producătorul și starul din documentarul „Flavours of România”, disponibil pe Netflix. Vă recomandăm din toată inima să urmăriți acest documentar. O să vă bucurați de 8 episoade incredibile, care pun accent pe darurile turistice ale României (cu bune și rele). Pe lângă această surpriză plăcută, am reușit să descoperim un oraș mai special decât ne așteptăm.

Au trecut mulți ani de la ultima vizită în Sighișoara. Acum am putut explora așa cum se cuvine orașul. Nimeni nu ne împingea de la spate cu „hai, hai, hai, mai repede” ci am mers cu grijă și răbdare peste tot. Minunat! Orașul poate fi popasul ideal pentru cei care iubesc istoria și cultură. Fiecare plimbare prin oraș te aduce aproape de pașii uitați ai istoriei. Dai peste o sumedenie de construcții istorice, care te invită la contemplare și poate chiar la o poză sau două.

Photo credit: Dusmanu Ionut

Noi am petrecut câteva ore bune în centrul vechi al orașului. Chiar dacă este destul de micuț, și cam toate drumurile conduc către piață unde se află Turnul cu Ceas, fiecare plimbare este plăcută. Am aflat de la localnici că centrul vechi al Sighișoarei este inclus în patrimoniul mondial UNESCO. Foarte bine! Știm că această zonă este protejată și omul nu o să intervină pentru modificarea lui.

În imediata apropiere a centrului vechi, o să găsiți câteva restaurante și cafenele pe care merită să le încercați. După un drum lung și obositor, nu strică să facem o pauză culinară. Bem o cafea, mâncăm o ciorbă și o pizza și parcă prindem aripi să ne continuăm drumul. O astfel de pauză ne ajută să continuăm drumul prin orășel. Sunt foarte multe locuri faine de vizitat în Sighișoara. Noi am început cu Turnul cu ceas, care marchează intrarea oficială în centrul vechi.

Faceți câteva fotografii și apoi intrați cu entuziasm în zona de preț a orașului. Aici se află scările acoperite care conduc către Biserica din deal. Turnurile cetății sunt foarte faine. Acestea pot fi vizitate cu entuziasm și atenție. Printre cele mai interesante turnuri se află Turnul Fierarilor, Turnul Cojocarilor, Turnul Cizmarilor și Turnul Croitorilor. Fiecare breaslă, dacă devenea suficient de influență și activă, investea bani și efort în ridicarea unui turn de veche, apărare și operare a activităților curente.

Turnurile sunt în picioare și pot fi vizitate. Din păcate, atunci când am ajuns în oraș, din cauza pandemiei (credem), Turnul cu ceas era închis. Așa că nu am putut să vizităm interiorul turnului. Totuși, i-am admirat frumusețea și durabilitatea. Am făcut multe poze la Turn și cam toată lumea făcea același lucru. Sighișoara asigura un fundal istoric incredibil pentru cei care fac fotografii și clipuri video. De altfel, am observat că majoritatea turiștilor vin în Sighișoara să creeze conținut, ceea ce înseamnă promovăre gratuită pentru oraș.

Câteva concluzii – experiență turistică în Sighișoara

Ne-a plăcut foarte mult timpul petrecut în Sighișoara. De la mâncare până la cazare și explorarea orașului, totul a decurs așa cum trebuia. Am avut posibilitatea de a descoperi multe locuri interesante. Turnurile sunt impresionante dar întregul oraș asigura o experiență plăcută. Nu ne-am plictisit deloc în Sighișoara.

În ciuda faptului că orașul este mic, acesta este suficient de darnic cu turiștii. Știm că în luna iulie are loc Festivălul Sighișoara Medievălă însă se pare că pandemia a influențat desfășurarea sa. Păcât! Totuși, trebuie să fim vigilenți și să ne ferim atât cât putem cat posibile surse de infectare. Vă invităm cu drag să explorați orașul Sighișoara!

Descoperiți România cu AutoBoca!

masina buna calatorii romania

Aveți de gând să vizitați România? Puteți face acest lucru destul de ușor cu ajutorul unei mașini de bun venit! AutoBoca vă oferă posibilitatea de a închiria autoturisme de calitate. Firma noastră a demonstrat în repetate rânduri că este un partener de încredere tuturor persoanelor care au avut nevoie de mașini. Puteți oricând citi testimoniale scrise de clienții care au închiriat mașini de la noi. Așa o să descoperiți mai multe lucruri despre serviciul nostru de închirieri și cum vă putem ajută.

Puteți folosi cu ușurință formularul online de rezervăre, care poate fi completat în doar 3 pași! Rezervăți mașină online și noi o confirmăm prin intermediul emailului. Mașina aleasă este curățată și igienizată înainte de a ajunge la client! Spor și călătorii plăcute prin România!